Przerwa kawowa



Wpisując w jedną z popularnych przeglądarek hasło przerwa kawowa wyskakuje ponad 158 tys. wyników. Tylko że prawie wszystkie pokazują propozycje menu podczas takich przerw w hotelach czy centrach konferencyjnych. Ale zastanawialiście się na co zwrócić uwagę żeby zapewnić uczestnikom konferencji czy szkoleń dobrą przerwę kawową?
Pierwszy punkt to zaplanowanie przerw zgodnie z harmonogramem wydarzenia. Konferencje oraz szkolenia rozpoczynają się zazwyczaj rano, dlatego gościom należy na początku zaserwować powitalną kawę czy herbatę.
Czasami przerwę lunchową poprzedzają krótkie przerwy kawowe, na których warto zaserwować małe przekąski, np. tartinki, kanapki czy ciastka.

Druga część spotkań trwa zazwyczaj dłużej, dlatego powinna obejmować jedną lub dwie przerwy kawowe również z przekąskami.
Drugi punkt – taki dobór menu żeby uczestnicy nie przysypiali podczas sesji. Dobrze skomponowane menu powinno być różnorodne i zdrowe. Warto aby zawierało lokalne przekąski, a jeszcze lepiej gdyby było zgodne z najnowszymi trendami w gastronomii i cateringu.
Trzecim punktem jest łatwość jedzenia- wszelkiego rodzaju mini potrawy: minipizze, fingerfoody, filetowane owoce. Wszechobecne ciasto warto zastąpić właśnie owocami pamiętając, że cukier rozleniwia.
Po czwarte- dobrze skomponowana przerwa kawowa zapewnia przekąski dla każdego- wegetarianina, wegana, bezglutenowca czy alergika.
A na koniec jak wskazuje nazwa – najważniejsza jest kawa! Nie powinno być jej za mało. Dlatego zawsze zwracamy uwagę na czynniki, które decydują o potrzebnej ilości kawy podczas przerwy kawowej. Ważna jest długość spotkania, pora dnia i roku, wiek i płeć uczestników, grupa zawodowa czy narodowość.
A przede wszystkim należy pamiętać, że chwila przerwy przy dobrej kawie i przekąsce zawsze pozwala na wymianę zdań, opinii i nawiązanie mniej formalnych kontaktów.